fredag 3 maj 2013

Direktreklam



Många av oss har satt upp en skylt ”Nej tack, ingen reklam” vid brevlådan. Det har vi gjort därför att vi inte vill ha utskicken och därför att vi tycker det är slöseri med papper. Vi tycker det är fel att många tusentals ton reklam åker direkt i soporna i Sverige. Men skylten funkar bara sådär.

Jag får direktreklam ändå. Du och jag måste nämligen ta emot adresserad reklam och gratistidningar i brevlådan. Även om vi har skylten på dörren! Så fortsätter Metro Bostad, Postkodlotteriet mm att trilla in genom din brevlåda. Och vi blir irriterade och smått förbannade över slöseriet och intrånget i våra privatliv.

1 kommentar:

Fredrik Eriksson sa...

Hej

Vi på Bring Citymail hjälper gärna till med information om hur du kan göra för att minimera oönskade försändelser i din brevlåda.

Vi delar inte ut oadresserad reklam eller gratistidningar till de mottagare som meddelar att de inte vill ha dessa. En skylt med meddelandet "Nej tack till reklam och gratistidningar" innebär att dessa inte ska delas i din brevlåda.

Vilken distinktion du vill ha på din "Nej tack" avgör du som mottagare. Om det enbart står "Nej tack till reklam" så kommer fortfarande gratistidningar att delas ut.

Vill du inte ha adresserad direktreklam kan du anmäla det till "NIX adresserat". Mer information om "NIX adresserat" kan du hitta på Swedmas hemsida. http://swedma.se/reklamsparr/nix-adresserat/

Vänliga hälsningar
Fredrik Eriksson
Informationsansvarig
Bring Citymail